Rynek luksusowych nieruchomości spogląda na Hiszpanię

Rynek luksusowych nieruchomości spogląda na Hiszpanię. W planach jest wprowadzenie na rynek 1.200 „markowych rezydencji” do 2027 r.

Rynek markowych rezydencji w Hiszpanii przeżywa bezprecedensowy wzrost, a w ciągu najbliższych czterech lat przewidywany jest wzrost wykładniczy. Prawdą jest, że Hiszpania ma obecnie zaledwie 500 jednostek, jak powiedział Antonio Pan de Soraluce, partner założyciel Blasson Property Investments, podczas ostatniego szczytu Premium Real Estate Summit.

W tym scenariuszu to deweloper Sierra Blanca zbudował największą liczbę tego typu luksusowych aktywów. „Sprowadziliśmy do Marbelli pierwszy projekt mieszkaniowy Fendi Casa w Europie, pierwsze wille Karla Laegerfelda na świecie oraz pierwszy projekt Dolce & Gabanna, wraz z tym w Miami, do Hiszpanii. Jestem z tego bardzo dumny, ponieważ każda z tych marek powiedziała nam „nie”. Mówił nam, że Hiszpania nie jest gotowa, że najpierw muszą zrobić projekt w Paryżu, Londynie lub Miami. Dziś mogę powiedzieć, że Hiszpania nie tylko była gotowa, ale jest gotowa na wiele, wiele więcej” – powiedział podczas wydarzenia dyrektor generalny Carlos Rodriguez.

W rzeczywistości firma doradcza Colliers już dostrzegła tę atrakcję i odważyła się przedstawić dane dotyczące wzrostu. Według danych z analizy przygotowanej przez Colliers z danymi do trzeciego kwartału 2023 r., w ciągu najbliższych czterech lat, czyli do 2027 r., spodziewany jest gwałtowny wzrost, przekraczający 1200 jednostek, przy czym Costa del Sol jest preferowanym miejscem docelowym dla inwestorów, dokładnie w obszarze, w którym znajdują się jednostki Sierra Blanca.

Madryt jest drugim biegunem przyciągania markowych rezydencji. W rzeczywistości stolica może pochwalić się tym, że gościła jedne z pierwszych domów tego typu, a także z ręki tak renomowanej marki jak Four Seasons. Ponadto te markowe rezydencje są jedynymi w naszym kraju, które znajdują się w tym samym miejscu, co kompleks hotelowy. „W Madrycie bardziej normalne jest posiadanie” samodzielnych »projektów (bez integracji z hotelem)« – powiedział Pan de Soraluce podczas tego wydarzenia poświęconego luksusowym nieruchomościom.

Projekty te opierają się na ścisłej współpracy między deweloperami i renomowanymi markami, które mogą być zarówno hotelowe, jak i nie hotelowe, aby zaoferować mieszkańcom spersonalizowane, wysokiej klasy doświadczenia. Marki takie jak Four Seasons, Mandarin Oriental, Marriott i Accor dominują w sektorze hotelarskim, podczas gdy marki luksusowe, modowe i motoryzacyjne, takie jak Fendi, Missoni, Dolce & Gabbana, Karl Lagerfeld i Lamborghini połączyły siły z krajowymi i międzynarodowymi deweloperami, aby rozszerzyć koncepcję wysokiej klasy rezydencji.

Według raportu Colliers, przyszłość markowych rezydencji w Hiszpanii jest więcej niż obiecująca. Costa del Sol, a w szczególności Marbella, przyciąga uwagę inwestorów i deweloperów i ma być epicentrum wzrostu. Do 2027 r. w prowincji Malaga może powstać blisko 900 domów tego typu, skupiając 93% przyszłej podaży rynkowej w Hiszpanii.

To właśnie w Maladze ogłoszono jeden z najnowszych projektów „markowych rezydencji”. W tym przypadku jest to sojusz między luksusowym deweloperem Caledonian i Marriott International, który zaowocuje budową 46 markowych rezydencji zlokalizowanych w Finca Cortesin (Malaga), które będą miały pieczęć luksusowej marki hotelowej St. Regis.

Latem Malaga po raz kolejny pojawiła się w wiadomościach na temat rozwoju markowych rezydencji, kiedy Versace ogłosiło projekt luksusowych willi wraz z RGZ Developers. Rezydencje te, zlokalizowane w uprzywilejowanej części Nueva Andalucía w Marbelli, wyceniane są na ponad 10 milionów euro.

Rodzaje produktów

Istnieją dwa główne rodzaje markowych rezydencji: te powiązane z sieciami hotelowymi i te powiązane z innymi luksusowymi markami. Te pierwsze są bardziej powszechne i są obsługiwane przez sieci hotelowe, oferując pięciogwiazdkowe usługi, takie jak ochrona, wewnętrzna restauracja, spa, concierge, pralnia i sprzątanie pokoi. Przykładami są takie marki jak Four Seasons, Hilton, Marriott i Accor.

W tym modelu właściciele zazwyczaj korzystają z tych rezydencji tylko przez część roku, pozwalając sieci hotelowej zarządzać nieruchomością przez resztę czasu. Drugi rodzaj markowych rezydencji jest powiązany z luksusowymi markami spoza branży hotelarskiej. Marki modowe takie jak Fendi, Dolce&Gabbana, Karl Lagerfeld i Bvlgari zainwestowały w takie projekty. Luksusowe marki samochodów, takie jak Lamborghini, Porsche i Bentley, również badają ten rynek.

Czynniki napędzające wzrost

Wzrost liczby markowych rezydencji w Hiszpanii jest napędzany przez trzy kluczowe czynniki:

  • Zwiększony popyt na luksusowe nieruchomości: w 2022 r. transakcje zakupu luksusowych nieruchomości wzrosły o 45% rok do roku, przekraczając 1000 transakcji przekraczających 2 mln euro. Jest to dwukrotnie więcej niż w 2019 r., przed pandemią, co pokazuje duży apetyt na ekskluzywne nieruchomości.
  • Zwiększone inwestycje zagraniczne: W 2022 r. zagraniczne inwestycje w nieruchomości w Hiszpanii wzrosły o 59% w porównaniu z poziomami z 2019 r., osiągając 12,17 mld euro. Wzrost ten odzwierciedla atrakcyjność Hiszpanii jako bezpiecznego i dochodowego miejsca docelowego dla międzynarodowych inwestorów.
  • Siła sektora turystycznego: Hiszpania pozostaje jednym z wiodących kierunków turystycznych na świecie, z korzystnymi prognozami wzrostu. Ten silny sektor turystyczny wzmacnia popyt na luksusowe nieruchomości, ponieważ wielu inwestorów poszukuje domów, które łączą ekskluzywność z możliwością dostępu do najwyższej klasy usług hotelowych.

Compare listings

Porównać